رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: بطورمیانگین ۷۵درصد از دانش آموختگان دانشگاه فنی و حرفه‌ای اردبیل جذب بازارکار می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۰۷۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۴ 08 November 2021

کریم نصیریان روز دوشنبه در آئین معارفه رئیس جدید آموزشکده فنی و حرفه ای خلخال اعلام کرد: براساس بررسی‌های صورت گرفته ۵۵ الی ۹۵ درصد از دانش آموختگان دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان اردبیل به تناسب نیاز کار پس از پایان تحصیلات جذب بازار کار می‌شوند.

وی افزود: این دانشگاه کمترین آمار بیکاری دانش آموختگان را دارد و همواره در راستای تقویت قدرت کارآفرینی و اشتغال آنها اقدامات مناسب و لازم را انجام می‌دهد.

وی اظهار کرد: بسترسازی ورود دانش آموختگان به بازار کار یکی از اصلی‌ترین رسالت‌های دانشگاه‌های نسل سوم است و در این رابطه بحث کارآفرینی در دانشگاه‌ها به عنوان یک ضرورت در هزاره سوم مطرح شده است.

نصیریان بیان کرد: بر این اساس آموزشکده‌های فنی و حرفه ای به دلیل رسالت‌ها، اهداف‌، ساختار و فرآیندهای خاص خود نیازمند توجه جدی‌تری به بحث کارآفرینی دارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از مجموع ۱۷۵ دانشکده و آموزشکده فنی و حرفه‌ای فعال در کشور سه دانشکده و اموزشکده در استان اردبیل فعالیت دارد، افزود: هم اکنون ۲ دانشکده برادران و خواهران در شهر اردبیل و با ظرفیت پذیرش چهار هزار دانشجو و در ۳۲ رشته تحصیلی و همچنین یک آموزشکده فنی و حرفه‌ای در شهر خلخال با ظرفیت پذیرش ۶۰۰ دانشجو در ۶ رشته کاردانی و کارشناسی فعالیت می‌کنند.

او با بیان اینکه اشتغال دانش آموختگان دانشگاه فنی و حرفه ای مشکل بسیار کمتری در مقایسه با دانش آموختگان سایر رشته‌های علمی است، اظهار کرد: به علت تبلیغات ضعیف در سطح کشور برای معرفی این دانشگاه در حال حاضر تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل در سه دانشکده و آموزشکده فنی و حرفه ای اردبیل و خلخال پایین‌تر از ظرفیت پذیرش آن است.

وی گفت: هم اکنون بیش از ۲ هزارو ۵۰۰ دانشجو در ۳۸ رشته تحصیلی از جمله رشته‌های مهندسی تکنولوژی برق-گرایش قدرت، مهندسی حرفه‌ای کامپیوتر-گرایش نرم افزار، مهندسی حرفه‌ای معماری، مهندسی حرفه‌ای تأسیسات مکانیکی، مهندسی اجرایی عمران، طراحی دوخت و گرافیک در مقاطع کاردانی ،کارشناسی ناپیوسته و دوره‌های روزانه و شبانه درسه دانشکده زیر مجموعه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان اردبیل وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مشغول به تحصیل هستند.

در این آئین، غلامرضا توکلی اندبیل به عنوان رییس جدید آموزشکده فنی و حرفه ای خلخال معرفی و از تلاش رضا سلیمانی رئیس قبلی آن تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار