مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: با مشوق‌های ارائه شده تلاش شد تا حجم سرمایه‌گذاری‌ها در مناطق محروم استان گسترش یابد که نمونه بارز آن اجرای طرح حمایتی در ناحیه صنعتی رضی بود.
کد خبر: ۱۰۰۷۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳ 06 November 2021

محمد اهلی ظهر امروز در جریان بازدید از ناحیه صنعتی رضی اظهار کرد: بنا به دلایل مختلف، سرمایه‌گذاران رغبتی برای حضور در ناحیه صنعتی رضی نداشتند اما با تکمیل زیرساخت‌ها و ارائه مشوق‌های سرمایه‌گذاری، از سال ۹۸ به بعد حضور سرمایه‌گذاران در این ناحیه از افزایش بسیار چشمگیری برخوردار شد به نحوی که در حال حاضر زمینی برای واگذاری در آن وجود ندارد.

وی افزود: اعطای تخفیف ۵۰ درصدی در قیمت حق بهره‌برداری زمین از جمله مشوق‌های ارائه شده برای شکوفایی این ناحیه صنعتی بود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل بیان کرد: طبق این مشوق، متقاضیانی که طرح صنعتی خود را در زمان مقرر به پایان رسانیده و موفق به اخذ پروانه بهره‌برداری می‌شوند از بخشودگی ۵۰ درصدی در اقساط واریزی خود بهره‌مند خواهند شد.

وی تصریح کرد: میزان قرارداد منعقد شده با سرمایه‌گذاران در ناحیه صنعتی رضی ۲۱ قرارداد بوده و تاکنون ۴ واحد تولیدی موفق به اخذ پروانه بهره‌برداری شده‌اند و مابقی قراردادها نیز در حال احداث طرح صنعتی خود هستند که با بهره‌برداری از این واحد‌ها گام مهمی در ایجاد اشتغال و توسعه و رونق اقتصادی منطقه برداشته خواهد شد.

اهلی مساحت ناحیه صنعتی رضی را ۲۳ هکتار برشمرد و ادامه داد: با توجه به استقبال سرمایه‌گذاران برای حضور در این ناحیه، طرح توسعه آن به طور جد توسط شرکت شهرک‌های صنعتی دنبال می‌شود به نحوی که حتی استاندار محترم نیز پیگیر اجرای هرچه سریع‌تر طرح توسعه این ناحیه صنعتی هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل تأکید کرد: با توجه به نقش ناحیه صنعتی رضی به عنوان کانون تولید در ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری در بخش محروم و مرزی ارشق، تلاش می‌کنیم تا با تامین اعتبارات لازم، زیرساخت‌ها و توسعه این ناحیه صنعتی را تکمیل کنیم.

گفتنی است؛ ناحیه صنعتی رضی در شهرستان مشگین شهر واقع شده است و در حال حاضر تولیدات این ناحیه صنعتی به کشورهای ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان صادر می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار