رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: آمار بیماری کووید.۱۹ در استان اردبیل که تا چند روز اخیر در حال کاهش بود، متوقف شده و روند شیوع این بیماری در شرایط پایدار قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۰۶۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷ 03 November 2021

 

دکتر شهرام حبیب‌زاده روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا ضمن اشاره به نوسان شمار مبتلایان کرونا در استان اردبیل و احتمال اوج گیری آمار مبتلایان گفت: در چند روز اخیر نگرانی از اوج‌گیری دوباره شیوع این بیماری افزایش یافته است.

وی با اشاره به بستری شدن ۳۲ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا طی شبانه روز گذشته در مراکز درمانی استان اردبیل افزود: این میزان بستری نسبت به بالاترین آمار ثبت شده در ۲.۵ ماه قبل، ۱۵۷ نفر کاهش را نشان می‌دهد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، طی شبانه‌روز گذشته مجموع بستری مبتلایان کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل نیز به ۱۸۶ نفر رسیده که ۷۱۱ نفر کمتر از بالاترین آمار ثبت شده در ۲.۵ ماه پیش است.

وی همچنین اعلام کرد: با فوت یک فرد مبتلای دیگر طی شبانه‌روز گذشته، آمار جان‌باختگان کرونا طی ۲۰ ماه گذشته در این استان به رقم ۲ هزار و ۵۲۶ نفر رسید.

دکتر حبیب‌زاده همچنین با اشاره به بستری شدن ۴۴ نفر از مبتلایان به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان اردبیل طی شبانه روز گذشته اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته ۲۱ نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی استان اردبیل نیز پس از بهبودی نسبی و ادامه درمان در منزل ترخیص شدند.

وی اضافه کرد: از ۲۲ بهمن سال گذشته تاکنون یک میلیون و ۴۳۲ هزار و ۳۳۴ دُز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف در استان اردبیل تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به تزریق ۲ دُز واکسن برای بیش از ۵۵ درصد جمعیت هدف در این استان گفت: تاکنون ۸۴۸ هزار دُز واکسن نوبت اول و ۵۸۴ هزار و ۳۳۴ دُز واکسن نوبت دوم در استان اردبیل تزریق شده است.

وی با اشاره به افزایش سرعت واکسیناسیون در این استان با اختصاص محموله‌های پرتعداد واکسن کرونا افزود: امیدواریم با ادامه همین روند، تا آخر همین ماه، تمام گروه‌های سنی و بسیاری از گروه‌های شغلی واکسینه شوند.

دکتر حبیب‌زاده تاکید کرد: حتی افرادی که ۲ دُز واکسن کرونا زده‌اند و ۲ هفته از زمان واکسیناسیون آنها گذشته است، باید ماسک زده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند چون واکسیناسیون باعث پیشگیری از ابتلا نمی‌‍‌شود و تنها در پیشگیری از مرگ و میر موثر است.

وی ادامه داد: آمار مراجعه روزانه افراد مشکوک به ابتلای کووید.۱۹ به مراکز درمانی استان اردبیل که تا چند روز پیش روند کاهشی را طی می‌کرد، در وضعیت پایدار رو به افزایش قرار گرفته است به طوری که در شبانه‌روز گذشته ۱۰۳ فرد مبتلا تحت نظر قرار گرفته و خدمات درمانی دریافت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در ادامه با هشدار به احتمال گسترش شیوع کرونا در استان اردبیل اظهار کرد: همه شهروندان استفاده از ماسک و تزریق هر دو دُز واکسن کرونا را جدی بگیرند.

وی با هشدار نسبت به احتمال شیوع خیز ششم شیوع کرونا در صورت کم‌توجهی شهروندان بیان کرد: هم‌اکنون شیوع بیماری کووید.۱۹ در استان اردبیل در وضعیت زرد قرار دارد و شهرستان مشگین‌شهر در وضعیت نارنجی و نیز شهرستان بیله‌سوار، گرمی، نیر، اصلاندوز، کوثر، نمین و سرعین در وضعیت آبی و شهرستان‌های اردبیل، خلخال و پارس‌آباد در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

دکتر حبیب‌زاده با اشاره به افزایش موارد بروز بیماری کووید.۱۹ و لزوم پرهیز از دورهمی، عادی‌انگاری بیماری کووید.۱۹ و نیز استفاده مستمر از ماسک توسط شهروندان افزود: طبق هشدارهای قبلی، چرخش شیوع ویروس در جامعه برقرار است و با سرد شدن هوا و کم شدن تهویه فضاهای سربسته، احتمال انتشار ویروس بیشتر شده است.

 بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه سال گذشته با ۲۲ فوتی، بیشترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۸۹ نفر و بالاترین رکورد بستری همزمان مبتلایان نیز با ۸۹۷ نفر در روز ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار