مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: بهسازی ۶۸ کیلومتر راه اصلی این استان در دست اجراست که ۲۰ کیلومتر آن امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۰۰۶۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴ 02 November 2021

محبوب حیدری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با بهره‌گیری از منابع فاینانس بانکی بیش از ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار صرف توسعه راه‌ها و زیرساخت‌ها در استان اردبیل می‌شود و همچنین در حوزه راه‌ها اقدامات خوبی انجام شده که از جمله آن ردیف‌دار شدن ۸۲۱ کیلومتر از راه‌های مواصلاتی استان در قالب بزرگراه است که مقرر است هر سال ۵۰ کیلو متر آن احداث شود.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ کیلومتر بزررگراه در استان در دست اجراست افزود:برای تکمیل این یزرگراه ها ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در باره بهسازی جاده پارس‌آباد - سربند و تخصیص فاینانس ماده ۵۶ برای این پروژه گفت: از طریق بانک ملت ۱۵۰ میلیارد تومان برای این پروژه اختصاص یافته تا تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

وی مشارکت بانک مسکن در اجرای طرح‌های زیربنایی در استان را یادآور شد و گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان از طریق بانک مسکن برای پروژه جاده کلور – درام در شهرستان خلخال اختصاص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه در قالب طرح جهش تولید مسکن، سالانه ۲۰ هزار واحد مسکونی در این استان احداث می‌شود افزود:سهمیه استان اردبیل در طرح جهش تولید مسکن ۸۰ هزار واحد است که در سال اول قرار است ۲۰ هزار واحد و تا چهار سال آینده ۸۰ هزار واحد مسکونی احداث شود.

وی اضافه کرد: در سفر رئیس جمهوری به استان اردبیل ۴ هزار واحد مسکونی در قالب طرح جهش تولید کلنگ زنی شد که ۲ هزار و ۸۰۰ واحد آن مربوط به شهرستان اردبیل در شهرک‌های اندیشه، نیایش و الهیه می‌باشد.

حیدری فرآیند تولید مسکن را مناسب و مطلوب ارزیابی کرد و گفت: قرار شد کمبود زمین با الحاق مناطقی به شهرهای جدید انجام شود و در کنار آن پرداخت تسهیلات تا ۴۰۰ میلیون تومان نیز پیش‌بینی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اضافه کرد: در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر نیز یک‌هزار و ۲۰۰ واحد مسکن احداث خواهد شد که برای احداث آنها ۸۶ هزار متر مربع زمین در نظر گرفته شده است.

استان اردبیل ۱۸۵ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار