نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت این استان در زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی برای افراد بیکار مطلوب نیست ، بر لزوم توجه ویژه دولت برای رفع این معضل تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۰۴۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶ 26 October 2021

وضعیت اشتغال در استان اردبیل مطلوب نیست

به گزارش تابناک اردبیل، صدیف بدری روز سه‌شنبه در بازدید از طرح‌های عمرانی شهرستان نیر در مورد ارائه آماری از وجود ۷۰ هزار فرد بیکار در استان اردبیل اظهارکرد: این آمار روی کاغذ درج شده است ، اما در واقعیت تعداد افراد بیکار در اردبیل بیشتر است.

وی افزود: اردبیل استانی کمتر توسعه یافته است که امکانات زیرساختی آن محدود است و سرمایه‌گذاری‌هایی که دولت‌ها در دهه‌های گذشته در سایر استان‌های کشور انجام داده‌اند در این استان وجود ندارد.

وی گفت: در کنار این مشکلات ما نتوانستیم از ظرفیت مرزهای استان به عنوان منطقه آزاد استفاده کنیم که می‌توانست شرایط مطلوبی برای اشتغال‌زایی در این منطقه ایجاد کند.

وی ادامه داد: اغلب افراد بیکار ، جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها هستند که مدارک تحصیلی بالای لیسانس هم دارند و می‌طلبد که دولت در جهت ایجاد اشتغال برای آنها تدبیری بیاندیشد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین بیان کرد: در چهار سال گذشته حرکت رو به جلویی برای ایجاد اشتغال در این استان انجام شده و امیدواریم در دولت سیزدهم نیز تداوم داشته باشد ، ضمن اینکه از طریق برنامه‌های پنج ساله توسعه هفتم و هشتم نیز می‌توانیم شرایط ایده‌آلی در جهت اشتغالزایی ایجاد کنیم.

نماینده مردم اردبیل ، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی همچنین در جلسه بررسی مسائل و مشکلات عمران شهری نیر گفت: امسال ۱۵ میلیارد ریال برای اجرای کنارگذر شمالی شهر نیر اختصاص یافته است.

بدری در زمینه پروژه در حال اجرای بزرگراه سراب - نیر افزود: طول مسیر پروژه ۱۴ کیلومتر می‌باشد که با توجه به مهم بودن این پروژه در تلاش هستیم ظرف مدت کوتاه به اتمام برسد.

او به تصویب اختصاص اعتبارات ملی برای اجرای پروژه خط ریلی میانه به سراب - نیر و اردبیل اشاره کرد و گفت: در بودجه سال ۱۴۰۰ ردیف ملی در کمیسیون تلفیق برای ادامه راه ریلی میانه به سراب - نیر و اردبیل در نظر گرفته شده که امیدواریم با اجرایی شدن این پروژه بسیار مهم شاهد توسعه استان اردبیل در بخش سرمایه‌گذاری باشیم.

وی بیان کرد: این خط ریلی می‌تواند استان اردبیل را به استان‌های شمال غرب کشور بویژه تبریز و ارومیه و نیز کشور ترکیه وصل کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار