معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی از قرارگیری ۱۴ نفر از اعضای هیات علمی و ۲ نفر از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در زمره دانشمندان ۲ درصد برتر جهان در سال ۲۰۲۱ خبرداد.
کد خبر: ۱۰۰۴۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹ 25 October 2021

دکتر داود سیف‌زاده به انتشار لیست این دانشمندان بر اساس گزارش مشترک دانشگاه استنفورد و انتشارات الزیویر اشاره کرد و افزود: برای انتخاب لیست دانشمندان برتر اطلاعات پژوهشگران از سراسر جهان در ۲۲ حوزه و ۱۷۶ زیر حوزه که حداقل پنج مقاله علمی به چاپ رسانده باشند، بررسی شده و انتخاب بر اساس شاخص‌هایی همچون تعداد استنادات ، h-index، hm-index و میزان خوداستنادی صورت پذیرفته است.

وی ادامه داد: در این لیست از دانشگاه محقق اردبیلی دکتر حسین شایقی ، دکتر عزیز حبیبی ینگجه ، دکتر مهدی شاهدی اصل ، دکتر هادی غائبی ، دکتر یاشار عزیزیان کلاندرق ، دکتر داود سیف‌زاده ، دکتر عباس صباحی نمین ، دکتر عزیز باباپور ، دکتر سیدمهدی رضوی ، دکتر سجاد پیرمحمد ، دکتر حمید حیدرزاده ، دکتر محمد وجدی ، دکتر اکبر مهدیلو و دکتر فرهاد صادق مغانلو قرار دارند.

او افزود: همچنین ۲ نفر از فارغ‌التحصیلان دوره دکتری دانشگاه محقق اردبیلی نیز به اسامی مرحومه دکتر مهسا پیرهاشمی و دکتر سینا فیض‌الله زاده اردبیلی حضور دارند.

وی گفت: انتخاب ۲ درصد برتر دانشمندان جهان برای بازه زمانی طولانی مدت و همچنین بازه زمانی یک ساله انجام می‌شود که در لیست منتشره دکتر عزیز حبیبی ینگجه، دکتر مهدی شاهدی اصل و دکتر حسین شایقی در هر ۲ لیست منتشره و سایر افراد منتخب در لیست یک ساله حضور دارند.

وی اظهارامیدواری کرد با ادامه روند رو به رشد فعلی تعداد بیشتری از پژوهشگران این دانشگاه در لیست دانشمندان برتر جهان قرار بگیرند.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام آموزشکده کشاورزی و با پذیرش ۳۸ دانشجو در رشته کشاورزی عمومی فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد و در حال حاضر در ۲۰۱ رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حدود ۱۱ هزار دانشجو دارد که در ۱۱ دانشکده مشغول تحصیل هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار