کد خبر: ۱۰۰۲۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸ 19 October 2021

سرپرست مدیریت توسعه کارآفرینی و اشتغال استان با بیان این خبر و با اشاره به نحوه پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی گفت: در سال جاری دو بانک توسعه تعاون و رفاه کارگران وظیفه پرداخت تسهیلات این حوزه را بر عهده دارند و متقاضیان به نوبت براساس ثبت نام در سامانه اینترنتی مشاغل خانگی و نظر دستگاه تخصصی به بانک معرفی می‌شوند.

مناف زاده افزود: توزیع شهرستانی اعتبار مشاغل خانگی براساس شاخص‌های مصوب شورای برنامه‌ریزی استان از جمله تعداد جمعیت و نرخ بیکاری است.

وی با اشاره به سهم مشاغل خرد و خانگی در اقتصاد استان گفت: در راستای حمایت از این مشاغل اولویت پرداخت تسهیلات ارزان قیمت با طرح‌های پیشران و پشتیبان می‌باشد.

سرپرست مدیریت توسعه کارآفرینی و اشتغال استان تصریح کرد: نظارت بر متقاضیان بهره‌مند از تسهیلات بعد از یکماه توسط کمیته نظارت شهرستان انجام خواهد شد و با کسانی که تسهیلات را در خارج از کسب و کار خود هزینه کرده باشند طبق مقررات قانونی برخورد خواهد شد.

مناف زاده خاطر نشان کرد: کسانی که از تسهیلات مشاغل خانگی سال‌های گذشته استفاده کرده باشند، نمی‌توانند مجددا از تسهیلات برخوردار گردند، مگر ماهیت طرح خود را به شکل کسب و کار پشتیبان تغییر دهند.

سرپرست مدیریت توسعه کارآفرینی و اشتغال استان اردبیل گفت: با تصویب قانون ایجاد و حمایت از مشاغل خانگی در مجلس از سال ۸۹ و با تشکیل ستاد ساماندهی مشاغل خانگی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۲۱ هزار مجوز مشاغل خانگی تاکنون در استان اردبیل صادر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار