مدیرکل‌ میراث ‌فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از تصویب ارائه ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به تاسیسات گردشگری اردبیل خبرداد.
کد خبر: ۱۰۰۲۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴ 19 October 2021

نادر فلاحی روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: این تسهیلات از محل سفر رئیس‌جمهوری به استان و طرح‌های اقتصادی مصوب شده و مقرر است این تسهیلات به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ارائه شود.

وی افزود: حمایت از بخش گردشگری و طرح‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه تسریع شده است.

او بیان کرد: قرار شده تسهیلات مصوب‌ در قالب تفاهم‌نامه با بانک‌های عامل برای طرح‌های شاخص و تاثیرگذار گردشگری ارائه شود که این طرح‌ها برای تمامی شهرستان‌های استان تعریف و شامل چندین طرح مهم و پیشران گردشگری است.

اردبیل با حدود یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه است و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه به شمار می‌رود.

پیش از شیوع ویروس کرونا ۳۲ واحد هتل، ۸۷ واحد هتل آپارتمان، ۹۸ واحد مهمان‌پذیر، سه واحد کمپینگ و ۲ مجتمع گردشگری در کنار ۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی مسافران داخلی و گردشگران خارجی این استان را میزبانی می‌کردند.

پل معلق مشگین‌شهر، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی، وجود پیست اسکی آلوارس و سرعین به عنوان شهر چشمه‌های بهشتی از جاذبه‌های پر بازدید استان اردبیل است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار