مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل گفت: همزمان با سراسر کشور امکان پرداخت صدقه از طریق کد کیوآر (QR) در این استان فراهم شد. 
کد خبر: ۱۰۰۲۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰ 17 October 2021

 

پرداخت صدقه از طریق کد کیوآر در اردبیل فراهم شد

 حسین دشتی روز یکشنبه در آئین رونمایی از این طرح افزود: مردم و تمامی نیکوکاران بومی و غیربومی می ‌توانند از طریق کد کیوآر اقدام به پرداخت صدقه کنند. 

وی افزود: بر اساس روش پرداخت صدقه از طریق کد کیوآر هر مشترک صندوق  صدقات می‌تواند با داشتن کد کیوآر اختصاصی خود و با استفاده از گوشی تلفن همراه به‌ آسانی نسبت به پرداخت صدقه اقدام کند. 

وی اظهار کرد: کد کیوآر با هدف اشاعه روزافزون فرهنگ احسان و انفاق و استفاده از شیوه‌ های نوین در پرداخت صدقات و سایر کمک ‌های  مردمی فعال شده است. 

وی بیان کرد: حدود ۱۱۰هزار صندوق صدقه کمیته امداد در استان اردبیل توزیع شده که برای هر کدام از آنها کد کیوآر اختصاصی تعلق خواهد گرفت.

او اضافه کرد: کدهای کیوآر توسط نیروهای مشارکت‌های مردمی و اجرایی کمیته امداد استان بر روی صندوق‌های صدقات خانگی نصب و امکان پرداخت از این طریق برای مشترکان فراهم می شود.

پرداخت صدقه از طریق کد کیوآر در اردبیل فراهم شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)استان اردبیل ادامه داد: شتاب بخشی در کمک‌ رسانی به نیازمندان و امکان پرداخت صدقه در هر زمان از جمله مزایای پرداخت صدقه از طریق کد کیوآر است. 

دشتی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین کاربردهای کد کیوآر ذخیره اطلاعات تماس است، گفت: شفافیت، کاهش زمان تخلیه، کاهش هزینه‌های اجرایی، اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی سریع به مشترکان، حذف قبوض کاغذی و ارائه رسید الکترونیکی و جلوگیری از استهلاک پول ملی از دیگر ویژگی‌های مهم این شیوه است.

وی افزود: کمیته امداد اقدام به راه ان‌ازی پنلی کرده که تمامی مشخصات افراد تحت پوشش این نهاد و سازمان بهزیستی در آن درج شده و در صورت تمایل موسسات خیریه می توان تمامی افرادی که مراکز خیریه به آنها ارائه خدمت می کند، درج کرد.

وی با اشاره به مزیت  این پنل بیان کرد: با وارد کردن کد ملی افراد در این سامانه می‌توان آخرین مراجعات و خدمات ارائه شده به آنها را مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه گاهی ناهماهنگی در فعالیت مراکز و نهادهای خدمت رسان موجب سردرگمی می‌شود، اظهار کرد: این اقدام نقش بسیار مهمی در کاهش ناهماهنگی ها و همپوشانی های احتمالی نهادهای حمایتی و خدمت رسان خواهد داشت.

وی اضافه کرد: این نهاد همچنان نیازمند یاری و کمک های مردم و خیرین برای رسیدگی به امور فقرا و نیازمندان استان است تا بخشی از نیاز ها و مشکلات اساسی آنها مرتفع گردد.

وی ادامه داد: مردم و خیرین همچنین می‌توانند با شماره‌گیری کد آنی‌ پرداخت #۰۴۵*۸۸۷۷* و یا از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۵۵۲ نزد بانک ملی به نام کمیته امداد استان اردبیل به آسانی کمک‌های خود را به دست خانوارهای بی‌بضاعت استان برسانند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)استان اردبیل گفت: برای آشنایی از نحوه کمک‌رسانی به محرومان جامعه سامانه پیامکی ارتباط مردمی ۳۰۰۰۳۳۳۳۴۵ این نهاد نیز در اختیار مردم و نیکوکاران قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار