مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: در کنار توسعه و تقویت رشته‌های آموزشی پرمخاطب در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان ، راه‌اندازی رشته‌های مهارتی جدید متناسب با بازار کار در دستور کار این اداره کل قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۰۲۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹ 16 October 2021

بهروز امامی روز شنبه در آئین معارفه رئیس جدید مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان خلخال افزود: ۲۵ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در مرکز و شهرستان‌های مختلف استان در آموزش مهارت‌های کسب و کار در عرصه‌های مختلف آموزش عمومی ، صنعت ، خدمات و اصناف فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اهمیت نقش آموزش‌های مهارتی و توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی در جهت رفع معضل اشتغال به تشریح سیاست‌ها و برنامه‌های جدید سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای پرداخت و اظهارکرد: رویکرد جدید این مرکز توسعه مهارت‌های فنی در بخش مهارت‌های نرم‌افزاری متناسب با نیاز امروزی از جمله راه‌اندازی آموزش‌های فنی در بخش تعمیرات تلفن همراه و انرژی خورشیدی است.

وی با اشاره به عملکرد اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای در برگزاری آموزش‌های فراگیر و متنوع گفت: آموزش فنی و حرفه‌ای با نگاه کیفی‌سازی آموزش‌ها تلاش می‌کند بستر مناسبی را در جهت توانمندسازی افراد جویای کار و افزایش بهره‌وری نیروی شاغل فراهم کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل با بیان اینکه موضوع آموزش و همکاری با دانشگاه‌های مختلف استان اردبیل برای ایجاد زمینه مهارت‌آموزی تحصیل‌کردگان مراکز آموزش عالی در کنار یادگیری علم و دانش و تربیت نیروی ماهر نیز از رویکرد جدید این مرکز است.

وی از تعطیلی و جمع‌آوری مرکز آموزش علمی و کاربردی خلخال خبرداد و گفت: این محل به عنوان یکی از کارگاه‌های مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای این شهرستان مورد استفاده کارآموزان رشته کاربرد رایانه قرار دارد.

مسعود یگانه ، سرپرست فرمانداری خلخال نیز از اختصاص ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی برای توسعه آموزش‌های مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای این شهرستان در سال جاری خبرداد که در مقایسه با میزان اعتبار استانی سال قبل دوبرابر افزایش یافته است.

در این مراسم سیداشکبوس نظیری به عنوان رئیس جدید مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شماره یک براداران و قربان مولایی به عنوان رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شماره ۲ خواهران شهرستان خلخال معرفی شد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار