مدیرکل دامپزشکی اردبیل:
مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: تاکنون هیچ مورد مشکوکی از بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در اردبیل مشاهده نشده است.
کد خبر: ۱۰۰۱۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸ 15 October 2021

به گزارش تابناک اردبیل، بهلول تکلوی در این باره اظهار کرد: این بیماری سال‌هاست که در کشورهای مختلف در دام‌های اهلی و وحشی مشاهده شده و سابقه ابتلای حیات وحش را در استان اردبیل در سال‌های گذشته به این بیماری شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: ما در استان اردبیل با راهکارهای پیشگیرانه به ویژه واکسیناسیون دام‌ها سعی می‌کنیم جلوی گسترش بیماری‌های خطرناک همچون طاعون نشخوارکننده کوچک که به طاعون بزی نیز معروف است، گرفته شده و امکان بروز تلفات به حداقل برسد.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: در سال گذشته بیش از یک میلیون دام علیه بیماری‌های مختلف واکسینه شده و در نیمه اول امسال نیز سعی کردیم تا یک میلیون و ۹۸۰ رأس دام را علیه بیماری‌های مختلف واکسینه کنیم.

تکلوی اصلی‌ترین هدف از عملیات واکسیناسیون را تأمین سلامت دام علیه بیماری‌های مختلف اعلام کرد و افزود: از همکاری دامداران اعم از سنتی و صنعتی در این زمینه قدردانی می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: بیماری طاعون نشخوارکننده کوچک به هیچ وجه بیماری مشترک دام و انسان نیست و تنها در حیوانات وحشی و اهلی مشاهده شده که ما سعی کردیم در پارس‌آباد و نمین مناطق حفاظت شده مارال و آهو را مورد مراقبت قرار داده و عملیات مایه‌کوبی را در این کانون‌های با احتمال سرایت بالا انجام دهیم.

تکلوی اضافه کرد: تاکنون هیچ مورد مشکوکی از ابتلای دام‌ها و حیوانات وحشی و اهلی به طاعون نشخوارکننده کوچک در استان مشاهده نشده و سعی و تلاشمان بر این است تا با مراقبت‌هایی که انجام می‌دهیم تأمین امنیت و سلامت زیستی دام را با رعایت موازین بهداشتی انجام دهیم.

وی بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا بهترین شرایط را برای پرورش دام و طیور در استان مهیا کرده و با ارتقا سلامت در این بخش به تأمین نیاز مردم استان در تهیه و عرضه فرآورده‌های گوشتی اقدام شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار