صادرات غیرنفتی از استان اردبیل در شش ماهه اول امسال بیش از ۱۹۱ میلیون دلار شد.
کد خبر: ۱۰۰۱۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲ 13 October 2021

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به وضعیت تجارت خارجی استان اردبیل با بیان این خبر گفت: میزان صادرات استان طی ۶ ماهه سالجاری صد و نود و یک و نیم میلیون دلار بوده است که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال قبل ۱۴۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.
صادقی افزود: حمایت از تولید صادرات محور و در کنار آن توسعه تجارت خارجی یکی از مهمترین زمینه‌ها در بحث توسعه اقتصادی استان است و در این راستا اهداف و برنامه‌های سازمان صمت استان بر این است تا با تقویت و توسعه تجارت خارجی بحث تولید و صنعت استان رونق اساسی پیدا می‌کند.
وی اظهار کرد: عمده کالا‌های صادراتی استان نیز شامل مصنوعات پلاستیکی، سیب زمینی، شمش فولادی، ام دی اف، تره بار و سبزیجات، شیشه و آینه، سایر میوه‌ها، نئوپان خام، مصالح ساختمانی، گوجه فرنگی و عمده کشور‌های مقصد صادراتی عراق و آذربایجان می‌باشد.
رئیس سازمان صمت استان اردبیل خاطر نشان کرد: در بحث واردات نیز ارزش واردات کالا‌ها از گمرکات استان با ۱۸ درصد کاهش نسبت به سال قبل به رقم ۳/۳۱ میلیون دلار رسید که عمده کالا‌های وارداتی مربوط به ماشین آلات واحد‌های صنعتی و تولیدی، پنبه، کامیون، اجزا و قطعات ماشین آلات، قطعات یدکی و کاغذ بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار